Ecologizare Bascov

Pentru cine nu stia, canotajul a adus Romaniei peste 200 de medalii. Insa in tara noastra nu exista nicio pista omologata. Printre pistele unde se fac antrenamente, se numara Snagov, Bascov, Orsova.

Sa va vorbesc acum de Bascov. Nu pentru ca acolo este localitatea unde am domiciliul, ci pentru ca raul Arges si-a trasat canale si ramuri ce sunt folosite de catre sportivii de la canotaj si kaiac-canoe pentru antrenamente si uneori chiar si pentru competitii. Locurile sunt de o frumusete deosebita, merge sa stai si la un gratar sau cu cortul, conditia fiind bunul simt de a nu lasa gunoaie in urma. In unele locuri, canalele si vegetatia te fac sa crezi ca te afli in delta. Insa „delta” Bascovului este plina de gunoaie si pet-uri. Acestea fie sunt ramase de la gratarangii fara bun simt, fie sunt aduse de apa, care le transporta din locurile unde sunt aruncate (de oameni la fel, fara bun simt) si se strang pe malurile insulitelor, de unde nu le mai ia nimeni, nicicand.

Am incercat 2 zile inainte de Paste, pe 16 si 17 aprilie, alaturi de Clubul de drumetie montana „Romania Pitoreasca” sa facem o ecologizare a malurilor si insulelor de pe raul Arges. Desi nu ne-am strans in efective foarte mari (am fost in jur de 10-12 persoane in fiecare zi), am reusit cu cele 4 barci imprumutate sa strangem 3 remorci de tractor pline cu pet-uri si alte resturi scoase de prin malurile insulei.

Operatiunea „Insula Pastelui”, ca sa il citez pe unul din organizatori, s-a desfasurat conform standardelor, cu barci, veste de salvare, manusi, cangi, saci, tractor de evacuare a gunoaielor etc. Am primit ajutor din partea AJVPS „Vanatorul si Pescarul” si de la Apele Romane.

Tabara de baza s-a localizat intr-un luminis, cazarea a fost la cort (cu conditiile de rigoare: izopren, sac de dormit), masa pe patura (mancare gatita in tuci, si alte bunatati), seara „program artistic” sub cerul liber, cantece la chitara si povesti de adormit copiii.

Pentru mine a fost o experienta deosebita, o fapta buna, si m-am si distrat. Va invit pe aceasta cale sa participati si la partea a 2-a, caci nu am reusit sa ecologizam nici macar jumatate din locul acesta, si e pacat, caci avem o tara asa de frumoasa.  Mai multe poze gasiti aici.

2 gânduri despre „Ecologizare Bascov

  1. ba alina, acu vazui si eu postul, si imi pare rau ca nu am fost cu voi. vad ca ai scris acu o luna, deci probabil am ratat si „turul” 2, dar daca mai e valabil, orice activitate de genu’ asta e binevenita…si poate mai fac rost de vreo 2 oameni (nu promit).
    In orice caz, de mult asteptam ocazia, da ma gandeam ca bate singura la usa, nu trebuie sa ma duc eu sa ma implic:D

  2. Bah Vera, chiar nu stiam ca te pasioneaza asa ceva. Turul 2 nu s-a intamplat inca, dar cand se mai fac actiuni de genul asta te voi anunta. Ma bucur super tare ca mai sunt oameni care vor sa faca un bine (si care imi citesc si blogul, desigur🙂 ).

Lasă un răspuns

