Manastirile din Bucovina

…sunt superbe in luna mai!

Am inceput cu cetatea Sucevei, unde ne-am plimbat nestingheriti printre ziduri si ruine.

Cetatea Sucevei

Cetatea Sucevei

La manastirea Putna am gasit o liniste relaxanta, si am fost impresionati de picturile interioare in culori vesele, proaspete. In muzeu am vazut o bucata din copacul in care Stefan cel Mare a tras cu arcul, pentru a alege locatia manastirii.

Putna

Putna

Schitul lui Daniil Sihastrul. Seamana cu casa lui Fred Flintstone. Nu stiu cine s-a inspirat de la cine.

Schitul lui Daniil Sihastrul

Schitul lui Daniil Sihastrul

Manastirea Sucevita, la apus de soare. Este destul de mare, iar in interior picturile sunt vechi, si pe alocuri sterse. Curtea este mare, si frumos aranjata.

Sucevita

Sucevita

Manastirea din Gura Humorului este inconjurata de verdeata si calugari amabili. Se poate urca intr-un fel de turn, iar privelistea de sus e mirifica.

Humor

Humor

Vestita manastire Voronet. Impresionanta. Am avut norocul sa ascultam descrierea in detaliu a picturii de mai jos (Judecata de Apoi, motiv ce se regaseste in majoritatea frescelor manastirilor din Bucovina). Aici am avut revelatia ca vreau sa devin ghid.

Voronet

Voronet

Casa memoriala Ion Creanga din Humulesti. Acelea sunt chiar hainele pe care le purta Smaranda, si cateva din obiectele pe care le folosea in casa. E uimitor ce viata simpla aveau oamenii pe la 1800 si ceva. Era si un motan pe acolo, Felix, dar nu se stie daca este stra-stra-stra-stra-nepotul matzei lui Creanga.

Casa memoriala Ion Creanga, Humulesti

Casa memoriala Ion Creanga, Humulesti

Manastirea Varatec, locul unde maicutele intarzie la slujba de seara. Sunt sigura ca aveau motive intemeiate. Nu am mai vazut in curtea niciunei manastiri atatea flori (liliac mov, roz si alb, lalele, bujori, trandafiri, narcise) toate la fel de frumoase si de ingrijite. Aici am stat ceva timp pe o banca, contempland frumusetea manastirii, si ascultand Vecernia.

Varatec

Varatec

Agapia, manastirea ale carei picturi interioare au fost realizate de catre Nicolae Grigorescu. Adevarate opere de arta.  Mi-au placut deosebit de mult, mai ales pentru ca peretii nu erau incarcati cu multe scene din Biblie, iar catapeteasma era simpla, alba. Aici este inmormantata Veronica Micle.

Agapia

Agapia

Manastirea Neamt, impresionanta prin marime, arhitectura (peretii exteriori nu sunt tencuiti si nici nu au fresce), si mai ales printr-un preot/calugar/staret deosebit de prietenos, care i-a stropit cu aghiazma de doua ori pe baieti, ca sa se mai intoarca, si sa pacatuiasca mai putin. In curtea din spatele manastirii de afla un osuar, iar craniile sunt „incondeiate” cu datele celor morti.

Manastirea Neamt

Manastirea Neamt

La rezervatia de zimbri din Tg. Neamt mi-am facut un nou, mare si bun prieten, acest zimbru din poza. Asa ca cine ma supara, va trebui sa raspunda in fata lui.

Primii pasi pentru o prietenie de durata: cel mai greu este sa il faci pe celalalt sa aiba incredere in tine. Am reusit destul de usor cu uriasul acesta, si pot spune ca amandoi am avut de castigat. Ceilalti erau gelosi pe abilitatile mele de „socializare”, mai ales ca am fost singura care a mangaiat zimbrul.

Alina si zimbrul

Alina si zimbrul

Paunul alb era cam nehotarat, cand se infoia spre noi, cand spre paunitele lui. Pe noi, cel putin, a reusit sa ne impresioneze. Am ramas cu gura cascata. Si cu baschetii in sus.

Bonus: o poza cu gasca vesela din masina lui Luci (decanul, eu, Vali, Luci)

7 gânduri despre „Manastirile din Bucovina

  1. Multumim pentru imagini si dorinta de a le oferi iubitorilor de frumos de pretutindeni; Cum se vede ca iubiti calatoriile, nu este imposibil ca sa ajungeti vreodata in Franta, pe valea Loarei,sa vizitati castelele,si va invitam sa vizitati neaparat si galeriile apocalipsei,din castelul medieval din Angers. Daca ati auzit ,se merita deplasarea,dacâ nu va putem spune ca e vorba despre tapiterii fâcaute înaintea descoperirii bumbacului,din lînâ si mâtase facute la comanda regelui de atunci din Anjou,cu scene din apocalipsa lui Ioan,pe covoare de 6m lungime,si de 3m înâltime,din care doar 70 sau 80 s-au pâstrat,din 112,fiind pâstrate cu temperaturâ si luminâ constante amenajate în salâ specialâ de francezi,si cu pret accesibil de intrare. Ghizii ce dau explicatii despre aceste vestigii, printre cele mai cunoscute în lume,sînt geniali în cunostinte dar prea francezi, ca sâ vorbeascâ din pâcate altâ limbâ,desi au un umor si o rabdare confirmate (o orâ cel putin de comentare a istoriei din epoca respectivâ cu râzboiul de 100 ani dintre francezi si englezi,si explicatii pentru cronologia fiecârui simbol apocaliptic de pe cele 73 sau 75 covoare ce formeaza tapiteria apocalipsei lui Ioan (apocalipsa însemnînd revelatie si nu judecata de apoi,sau sfirsit al lumii)Succes în toate,si drum bun! Liliana

  2. Multumesc si eu pentru descrierea facuta. Intra-devar, suna interesant, sper ca voi avea ocazia sa vizitez acele locuri.

  3. Foarte frumoasa descrierea locurilor. ai reusit sa ma determini sa imi doresc sa revad acele locuri care fac parte din sentimentul de „acasa”.

  4. Pe acolo…locuiesc eu..mrg locuiam…E superba zona…Mai Ales Moldovitza..pe care te avertyizez..daka o vei vizita…o sa treci prin niste serpentine groaznice…viteza frana curba 180 chiar 190 grade…..viteza frana curba….! Chiar de curand am vizitat-o ..shi Moldovitza..shi Manastirea Eden…kre e in cotargasi..deasemena…faci 2 ore jumate…din care 1 ora..ghici ..! Serpentine..! Foarte tare blogul…! Bye..!

  5. @Ana: Intr-adevar, este o zona superba! Chiar am fost la Moldovita, pe seara asa, si imi aduc aminte de serpentine, insa peisajul a fost superb: dealuri, paduri, verdeata, etc.

Lasă un răspuns

