Continuarea vacantei in Thassos

Pranzul si cina le-am savurat la taverne, preferata noastra fiind Poseidon.

Pranz la Poseidon

Pranz la Poseidon

Cina la Irene

Cina la Irene

Acolo ne-a intampinat un domn foarte amabil si prietenos, care venea mereu sa ne intrebe cum e mancarea si sa ne ofere ceva din partea casei. In Thassos exista un obicei foarte placut sa ti se ofere din partea casei un Ouzo (bautura lor traditionala, avea gust de vodca si medicamente) sau desert (pepene rosu, inghetata, prajituri). Pot sa spun ca ne-a mers la suflet obiceiul asta al lor. Si mai este un obicei, care ar trebui sa se practice si in Romania: nu se lasa bacsis. Adica cine a vrut, a lasat, cine nu, nu. Nu s-a suparat nimeni, nu s-au strambat, nu s-au ofuscat cum e pe la noi. Au fost atat de de treaba cei de la Poseidon, incat i-au lasat pe baieti sa joace poker pana la 3 si ceva noaptea, desi ei inchideau la 1. I-au lasat cu lumanarele pe masa si totul a fost ok.mix fish
Am mai mancat si la Irene, taverna vestita printre romani, deoarece le este recomandata de catre cei de la agentia de turism (eu le zic ca e bine sa mai incerce si altceva!). Foarte buna mancarea si acolo, a venit chiar patronul sa ne intrebe daca ne place mancarea, a conversat cu noi, ne-a oferit (fetelor) un paharel de Ouzo (voia sa ne imbete!), o carafa de vin, desert. Oricum, ne-am simtit bine si acolo.
Mai trebuie sa mentionez ca fiecare fel de mancare venea cu

Stifado

Stifado

garnitura inclusa, si era foarte consistent. Noua ne-a placut in mod special tzatziki, o salata facuta dintr-un iaurt pufos, castraveti si usturoi (mi se face pofta numai cand ma gandesc…)
In topul preferintelor a fost si Stifado, o mancare foarte gustoasa din carne de vita, cu un sos bun si cu ceapa intreaga gatita.
Foarte apreciat a fost si Kleftiko, in ulcica aceea aflandu-se o combinatie

Kleftiko

Kleftiko

apetisanta de carne de miel, legume si cascaval.
Alte mancaruri specifice sunt: salata greceasca (rosii, castraveti, ardei, masline, feta-nu seamana cu cea de la noi-, mirodenii, ulei de masline), Souvlaki (frigarui fara legume) si Gyros Pita (un fel de shaorma cu o lipie mai mica dar pufoasa, tzatziki, mustar, ketchup, cartofi prajiti si carne de porc/pui). Mai trebuie incercat Schnitzel a la Creme, de la Poseidon, noi l-am descoperit in ultima seara si nu am apucat sa il savuram asa cum am fi vrut.
Ca desert am mancat pepene rosu, baklava, o prajitura buna cu nuca si sirop dar care nu stiu cum se numea, si kataif.
Totul era delicios, si la preturi rezonabile.

Golden Beach

Golden Beach

Am facut si mici excursii, prima fiind pe coasta insulei, catre Golden Beach. Este una dintre cele mai frumoase plaje, cu nisip extraordinar de fin si alb (acum imi pare rau ca nu am luat si eu un pumn de nisip ca amintire), si cu apa care se adanceste treptat, pe o distanta mare. Acolo am redescoperit jocul „ratele si vanatorii”, iar Vlad a fost „vanat” cu o minge peste ureche, lucru pe care l-am patit si eu cateva zile mai tarziu.

Theologos

Theologos

O alta mica excursie a fost pana in satul Theologos, de data aceasta spre centrul insulei. Strazile inguste si pavate cu piatra cubica il faceau sa semene cu o Sighisoara la mare, iar din loc in loc erau magazine micute cu produse ale localnicilor: miere de portocal, de pin, dulceturi exotice, mirodenii, sapunuri facute in casa, ulei de masline presat la rece (foarte sanatos), masline, ouzo. Tot in acest sat m-au impresionat acoperisurile caselor vechi, care erau facute din lespezi (placi de piatra).

Metalia Beach

Metalia Beach

Si pentru ca ne plictiseam de plajele noastre (San Antonio si Potos), am decis ca intr-o dupa-amiaza sa mai incercam si altceva. Am nimerit pe Metalia Beach, numita si „Plaja unde pe Alexandra a intepat-o un arici de mare”. Acolo nu am reusit sa intru in apa decat pana la glezne, din cauza pietrelor printre care se ascundeau aricii de mare. Insa am explorat imprejurimile, deoarece in apropiere se afla o fosta fabrica de plumb si argint, si tot felul de labirinturi si sculpturi ciudate in marmura.

Zodiacul

Zodiacul

Muntele Athos

Muntele Athos

Portul din Limenaria

Portul din Limenaria

Citeste inceputul vacantei in Thassos.
Citeste si continuarea continuarii vacantei in Thassos.
Citeste si sfarsitul vacantei in Thassos.

2 gânduri despre „Continuarea vacantei in Thassos

  1. Pingback: Welcome to Thassos, Greece! « Alina’s Blog

  2. Pingback: Continuarea continuarii « Alina’s Blog

Lasă un răspuns

