Welcome to Thassos, Greece!

Uite ca a venit si randul nostru sa plecam intr-o binemeritata vacanta, cu destinatia: Grecia, insula Thassos.Picture 336
Ora plecarii a fost destul de matinala, la 5 si ceva ieseam din Bucuresti. Drumul a fost ok (spun baietii), mie mi s-a parut cam lung, mai ales ca prin Bulgaria ne-am incurcat putin (baietii nu o sa recunoasca niciodata asta) din cauza unor drumuri inchise, a hartii GPS-ului care nu era exacta, si a unui „Gigel” care ne cerea 20 euro ca sa ridice o bariera, sa putem merge pe un drum aparent inchis. Va dati seama ca bulgarii treceau fara probleme.
Constatare: numai la bulgari am avut problemele acestea cu drumurile, pentru ca imediat ce am trecut granita spre Grecia, am intrat pe autostrada, care era impecabila. Nu se simtea nicio denivelare pe distante de zeci de kilometri, GPS-ul si-a gasit drumul, iar peisajul s-a schimbat complet, de la o imagine dezolanta si comunista, la casute de vacanta cochete cu flori la garduri si vegetatie specifica zonei aride (cactusi, palmieri).
Pe drum nu am oprit decat pentru strictul necesar: toaleta, sandvisuri si dezmortire.ferry
Am traversat Grecia si am ajuns numaidecat in Keramoti unde ne-am imbarcat pe ferryboat, care a plecat imediat. As putea spune ca l-am prins la marele fix. Drumul cu ferryboat-ul ne-a incantat pe toti: marea era de un albastru profund, in departare se vedea insula Thassos cu muntii ei mici, treceam pe langa insulite,pescarusi iar pescarusii zburau atat de aproape de noi, incat ne luau painea din mana. Noi am stat undeva sus (erau vreo 2 punti), pe niste bancute, am admirat privelistea, in timp ce briza ne mangaia racoros.
Am coborat apoi in capitala insulei, care se numeste tot Thassos, si am parcurs 50 km pe coasta pana in Potos, admirand peisajul de vis. Am stat la Hotel Olympion, care a fost usor de gasit, aproape de plaja, iar camerele erau foarte dragute.
Drumul a durat in jur de 13 ore, de cand ne-am intalnit la ora 5, pana cand am ajuns la hotel. In seara in care am ajuns nu am rezistat si am plecat spre plaja, sa facem o baie racoritoare dupa drumul obositor. san_antonioPlaja era ingusta, deloc aglomerata si foarte cocheta, apa a fost calda si limpede tot timpul cat am stat acolo (nu se compara cu litoralul romanesc).
Zilele ce au urmat le-am petrecut in mare parte pe plaja. La 10 minute de mers pe jos am descoperit o plaja numa’ buna, San Antonio Beach. Acolo ne-am ocupat timpul cu diverse activitati: citit, bronzat, inotat, jucat Robots sau Bonanza, ratele si vanatorii. De asemenea erau si niste taverne(terase) foarte dragute, unde puteai manca la pranz sau puteai face un dus la ei in gradina; noi chiar am profitat de bunatatea lor si am jucat pingpongping-pong o dupa-amiaza intreaga in curtea unei taverne.
Aproape peste tot in insula Thassos, chaise-longue-urile sunt incluse in consumatia pe care o faci la o terasa pe plaja. Practic erau gratis, pentru ca noi oricum ne luam o bere/inghetata acolo pe plaja.
Micul dejun a fost inclus in pretul camerei, insa a fost sub asteptarile noastre: aceleasi 4 felii de cascaval si 2 felii de salam, in fiecare dimineata, incat in ultimele zile nici pisicile nu mai mancau ce le aruncam noi (plus margarina, miere/marmelada, compot/iaurt). Painea era extrem de buna, oriunde am fi mancat: avea o coaja crocanta cu susan si miezul pufos.

Citeste si continuarea vacantei in Thassos.
Citeste si continuarea continuarii vacantei in Thassos.
Citeste si sfarsitul vacantei in Thassos.

-va urma-

18 gânduri despre „Welcome to Thassos, Greece!

  1. D-asta nu mai scriai tu nimic de aproape 2 saptamani. Trebuie sa recunosc ca sunt un pic geloasa, da’ imi trece, ca o sa vina si randul nostru sa ne jucam in nisipul de pe vreo plaja din Grecia. Everybody goes to…Grecia.

  2. Dap… trebuie sa recunosc, o saptamana a fost sesiune, dar a venit vacanta si pt mine.
    Cat despre Grecia, e superb, merita, si se gasesc si oferte avantajoase.
    E chiar misto sa aud ca mi-a remarcat cineva lipsa. Multumesc!

  3. Pingback: Continuarea vacantei in Thassos « Alina’s Blog

  4. noi tocmai ce ne-am intors din insula Thassos, a fost superb , incredibil de descris in cuvinte , dar am avut o singura problema:
    am fost intr-o seara la Taverna Augustus in Theologos , un sat in mijlocul insulei;
    acolo am luat cea mai mare teapa pe care o poti lua , ne-a primit o tipa intr-un hangar mare , care se numea taverna si nici nu ne-a adus meniul , ne-a explicat prin semne ce putem manca ( incredibil pentru zilele noastre sa-ti arate stomacul cand vrea sa spuna drob, de exemplu ) ;
    asta nu a fost totul , am comandat 2 portii de carne de miel si o portie de drob , o sticla de vin si toata afacerea a costat 63 euro…, daca va puteti imagina asa ceva, carnea s-a racit pana sa o mancam si era gretoasa si numai piele si drobul …o porcarie …
    asta in conditiile in care peste tot in insula o masa nu a costat mai mult de 25 euro , masa la care mancam numai fructe de mare sau frigarui sau musaka si baututa si desert;
    au fost niste hoti de ciobani si NU VA RECOMAND SA MERGETI ACOLO : TAVERNA AUGUSTUS DIN THEOLOGOS !!!!!!

  5. Multumim de avertizare!
    Uau… Si noi am mancat in Theologos, insa nu am avut genul asta de probleme. Am nimerit la o taverna deschisa de curand cred (tipul care ne-a servit cred ca era si proprietarul si nu prea se pricepea), mancarea nu a fost asa de buna ca cea din Potos, insa a fost ok. E singurul loc unde au fost nemultumiri in ceea ce priveste mancarea. Preturile au fost totusi ok.

  6. Am luat, optional seara greceasca, care a avut loc in Theologos, la taverna Augustus. A fost foarte frumos, mancarea foarte buna stil bufet suedez destul de variata, vin rosu si alb, nu era o problema daca mai cereai. Personalul a facut un program de dansuri traditionale destul de reusit. Una peste alta, o alegere buna cu 25 de euro de persoana, program 20-23,30 . Asta se intampla in luna iulie 2008. S-a schimbat ceva??? Astept raspuns de la cei care a-ti fost mai recent

  7. @Daniel: si la noi tot cam acesta a fost pretul in 2009, numai ca ni s-a parut cam scurt programul si am ales sa facem altceva. Toti cei care mai fusesera la seara aceasta greceasca au zis ca nu era cine stie ce, si ca toti se aglomerau la mancare. Noua nu ni s-a parut rentabil pretul, adica de 25-30 de euro mancam la taverna in Potos si mai stateam si la un disco dupa… depinde de preferinte🙂 daca mai ai intrebari, nu ezita sa le pui, iti raspund cu placere

  8. Alina, am gasit blogul tau cautand informatii despre Thassos. Cred ca ceea ce am citit aici ma va ajuta in pregatirea vacantei din aceasta vara, pe care mi-as dori-o in insula respectiva. As vrea sa stiu cum e temperatura in iulie, daca se simte racoarea specifica reliefului muntos (sotul meu nu prea suporta canicula) si daca sunt obiective turistice. Te pup ( apropo, mi-a placut mult ” o zi din viata unui student la Poli”)!

  9. @miki: Buna, ma bucur sa te am ca cititoare🙂
    In iulie, temperatura nu atinge punctul cel mai inalt (deci nu e nici canicula, nici racoare), sa zic ca sunt in jur de 30 de grade in timpul zilei, noaptea in jur de 20, iar apa e mai calda ca la noi (noua ni s-a parut calda tot timpul). In centrul insulei sunt niste munti mai mici, si acolo e mai racoare, insa zona nu e atat de dezvoltata ca cea cu plaja. In plus, sunt o gramada de taverne pe langa plaja cu copaci si racoare unde poti sta in timpul pranzului, cand e caldura mai mare.
    Exista si obiective turistice (diverse manastiri, un lac in mijlocul insulei, sate traditionale, si pe la agentiile de turism gasiti diverse excursii cu masini 4×4 sau croaziere in jurul insulei, sau tururi facute de ei.
    Noi ne-am simtit super acolo. Daca mai ai nevoie si de alte informatii, mai scrie-mi. Iti raspund cu placere.
    Multumesc pentru vizita!🙂

  10. Multumesc de raspuns. Si da, as mai vrea informatii despre cazare. Eu am un sot si un copil de 14 ani si am vrea un hotel mai bun, aproape de o plaja frumoasa. Mancare gasim noi la taverne, insa te intreb de hotel si de plaja pt ca banuiesc ca stii insula cat de cat si poate imi recomanzi o zona a ei.

  11. @miki: noi am fost in Potos, regiune in S-V insulei, la hotel Olympion, printr-o agentie de turism. Daca ai masina, poti ajunde cu usurinta la orice plaja de pe insula. Noua ne-a placut plaja San Antonio, si Golden Beach. Nu am reusit sa ajungem si la Paradise Beach, care am inteles ca este cea mai frumoasa. Sunt diverse plaje, dar va recomand una cum este Golden Beach, cu nisip mult, pentru ca exista plaje si cu stanci pe care „locuiesc” arici de mare. Poti sa te interesezi de diverse oferte de la agentiile de turism, sunt doar cateva care organizeaza sejururi in Thassos.

  12. Buna, am dat de blogul tau cautand informatii despre Hotel Olympion din Thassos, in urma cu 2 zile am achizionat un sejur la acest hotel, vom pleca doua persoane pe data de 10 august 2010 cu transport individual, daca poti sa-mi dai mai multe informatii despre Hotel Olympion…initial am vrut Hotel Maria tot in aceeasi zona, dar nu mai erau camere libere, deci prin urmare am apelat la planul B si am luat la Olympion, sper sa nu-mi para rau.

    Multumesc Anticipat

    Mentionez ca este prima oara cand merg in Grecia😀

  13. Nu am avut niciun fel de probleme: baile au fost super ok, eu mi-am lasat in fiecare zi telefonul si portofelul in camera (nu aveam cine stie ce bani in el) si nu mi s-a furat absolut nimic. Se face curatenie, ordine, totul a fost super. Cu managerul nu am avut nicio treaba, iar oamenii din hotel (receptionerul si staff-ul ne-au ajutat, mai ales cand ne-am gasit masina blocata in curtea bisericii de lamga hotel, cu un bilet in greaca😀 ne-au spus ce inseamna si au rezolvat ei cu preotul)
    Deci nu ai de ce sa iti faci griji, noi am avut o vacanta super acolo.
    Cred ca cine a scris mesajul… ori era de la concurenta, ori era vreun frustrat.
    Daca mai ai nevoie de lamuriri, intreaba-ma si iti raspund cu placere.
    Alina.

  14. Multumesc tare mult!
    Te mai rog un lucru, poti sa-mi zici traseul care l-ati facut cu masina, eu trebuie sa vin di cj. presupun ca nu pot sa ies numai pe la Ruse, pe la Vidin se plateste feri mai scump decat in Grecia.
    eventual traseul care l-ati facut de la Ruse…
    O zi frumoasa

  15. Traseul… de asta s-au ocupat mai mult baietii.
    Am scris ceva despre traseu si aici https://alinatoma.wordpress.com/2009/07/14/goodbye-thassos/.
    Noi am iesit pe la Ruse, si cred ca taxa de pod a fost ceva de genul 50 lei/trecere.
    Dar ca impresie generala: am avut niste prieteni care au fost prin Sofia, si au zis ca e mult mai ok decat cum am mers noi prin munti. Deci sfatul meu si al baietilor (acum) este sa mergeti prin Sofia, pe autostrazi: e drum intins, mergi cu viteza, nu ai probleme.
    Noi ne-am ratacit putin prin localitatile din Bulgaria (pentru ca nu am mers pe autostrada), si mai erau si drumuri inchise pentru ca se lucra la ele si ne-au cerut spaga ca sa trecem.
    Sper ca ti-am raspuns la intrebari.
    Vacanta placuta!

  16. Buna Alina,

    Imi poti spune cum era micul dejun? Am inteles ca este tare saracacios. In alta ordine de idei imi poti spune cam ce poti vizita in Thassos interesant? Merci anticipat

  17. @Alex:
    Micul dejun consta in: 2 felii de sunca si 2 felii de cascaval de persoana, miere, unt sau gem la cutiuta de plastic, un compot diluat cu apa, cereale (fulgi de porumb), iaurt sau lapte, si niste chec asemanator la gust cu madeleinele (daca le stii din comert, muffins-urile alea in punga albastra). De baut era un suc de portocale diluat si cu gust de medicamente, si ceai sau cafea.
    De vazut: plajele renumite: Golden Beach, Paradise Beach, portul din Limenaria, manastirea Sf. Mihail, satul Theologos (e foarte pitoresc si poti sa cumperi ulei de masline, masline, mirodenii, sapun de casa etc), se pot face excursii offroad (noi nu am fost), plaja Metalia (are pe langa ea tot felul de ruine, un labirint si multe sculpturi de marmura), poti sa faci o plimbare cu barca inchiriata in jurul insulei, sau sa iti iei o croaziera.
    Vezi ca am mai scris aici https://alinatoma.wordpress.com/2009/07/14/continuarea-vacantei-in-thassos/ si aici https://alinatoma.wordpress.com/2009/07/14/continuarea-continuarii/ ce am mai facut prin thassos.

Lasă un răspuns

