Cu Sorcova

Când eram mică, am fost şi eu ca toţi copiii cu „Sorcova”. O ştiu de la bunica mea, care o ştie de când era mică. Adică „numai” de vreo 80 de ani…
Partea interesantă e că la mine la ţară, urarea era mult mai lungă, iar la bloc vecinii aproape că nici nu aşteptau să o spun pe toată. După ce sorcoveam vreo câteva rude şi câţiva vecini de la bloc, deja nu mai aveam voce. Însă aceasta este adevărata Sorcovă, nu aceea pe care o spun repede copiii şi apoi îi trag un „La anul şi la mulţi ani, scoateţi punga şi daţi bani!” de încheiere. Pe aceasta vreau să o aud pe buzele prichindeilor, şi îmi pare rău că tradiţiile se uită atât de repede…

Sorcova, vesela,
Să trăiţi, să-mbătrâniti,
Ca un măr, ca un păr
Ca un fir de trandafir.
Tare ca piatra,
Iute ca săgeata.
Tare ca fierul,
Iute ca oţelul.
Prichi, prichi, de vărsat
Nici cocoşii n-au cântat,
Nici noi n-am întârziat.
Numai floarea soarelui
Şade-n poarta Raiului
Şi-l priveşte pe Hristos
Ca pe-un trandafir frumos.
Raiule, grădină dulce,
Nu te-ndura a te duce,
De mirosul florilor,
De dulceaţa pomilor.
Bate vântul pe din faţă,
Umple casa de dulceaţă.
Bate vântul pe din dos,
Umple casa de miros.
Câte cuie sunt pe casă,
Atâţia galbeni pe masă.
Câte pietricele,
Atâtea mieluşele.
La anul şi la mulţi ani!

Un gând despre „Cu Sorcova

  1. Frumos colind. Adevarul ca nici eu nu stiam varianta acesta lunga. Stiu doar jumatate din ea. Dar sti tu cum se zice ,,Cate bordee atatea obicee”

Lasă un răspuns

