Somnic de dupa-amiaza

Cine isi poate permite asa ceva atunci cand se afla in plina sesiune si mai sunt 2 zile pana la examen?

Cica la universitatea Berkeley din California s-a facut un experiment pe studenti: au ales 40 de tineri sanatosi si i-au pus sa invete. La pranz, le-au testat cunostintele, si toti au avut cam acelasi nivel de cunostinte acumulate.

Apoi grupul a fost impartit in 2: jumatate din ei s-au retras la o siesta/somn de o ora si jumatate, pe cand ceilalti au ramas treji. La ora 18 au inceput o noua runda de invatat. Cei care nu dormisera au avut rezultate considerabil mai slabe decat cei care dormisera. Dupa somn, capacitatea de a acumula cunostinte s-a imbunatatit.

Nu e prima data cand aud ca somnul si invatatul se tin de mana, si trebuie sa recunosc ca mai bine dorm o ora la pranz decat sa imi pierd concentrarea de dupa-amiaza.

Plus ca somnul ajuta la stocarea cunostintelor: de multe ori mi s-a intamplat ca dupa o noapte de somn sa imi amintesc mai bine ce am invatat decat imi aminteam cu o seara in urma.

foto

2 gânduri despre „Somnic de dupa-amiaza

Lasă un răspuns

